Apeldoorn overgestapt op digitaal bekendmaken
De gemeente Apeldoorn is op 1 januari 2016 overgestapt op digitale bekendmakingen. De vertrouwde gemeentepagina’s met bekendmakingen in het Apeldoorns Stadsblad vervallen daarmee voor het grootste deel. Nieuwsberichten en aankondigingen van vergaderingen blijven onder andere geplaatst. Sommige bekendmakingen zoals b.v. bestemmingsplannen moet wettelijk in huis aan huis kranten worden gepubliceerd: dat blijft onveranderd.
Het overstappen op digitaal bekendmaken is niet alleen een Apeldoornse zaak. Sinds 1 januari 2014 is de gemeente wettelijk verplicht de algemeen verbindende voorschriften bekend te maken via de website Officiële bekendmakingen (bij aanklikken opent een nieuwe webpagina).
Het overstappen naar digitaal bekendmaken betekent overigens niet dat alle communicatie van de gemeente met inwoners via internet of e-mail gaat verlopen. Indieners van een aanvraag of direct betrokkenen blijven gewoon rechtstreeks geïnformeerd per brief. Ook bij belangrijke ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld wegafsluitingen, worden bewoners apart geïnformeerd via een huis-aan-huisbrief en/of een informatieavond.
Hiermee verdwijnt ook de mogelijkheid om direct vanuit de website van de wijkvereniging de samenvattingen van de gemeentelijke bekendmakingen in te zien omdat deze niet langer door de gemeente worden aangemaakt. U kunt voorlopig alleen nog de laatste paar publicaties van 2015 inzien.
Bij inloggen op de website van de officiële bekendmakingen kunt u zelf zoeken naar bekendmakingen. ( Bekendmakingen Gemeente Apeldoorn )
Op de website Overheid.nl vindt u de diverse mogelijkheden van de berichtgeving.
U kunt ook via de volgende link direct naar het inlogscherm om de e-mail service te activeren : e-mail service activeren